המסעדה “אור הירח” נראתה באותו ערב כחלום בלתי מושג. אור הנרות ריצד על כוסות הקריסטל, רועד כמו לחישות סודיות שאיש לא העז להשמיע בקול. מוזיקת פסנתר רכה ריחפה בחלל המהודר, שבו הכל היה מסודר באופן מושלם – עד שצליל צורם אחד חתך את הכל.
חריקה— כיסא נגרר בחדות על רצפת השיש. כל הראשים הסתובבו בבת אחת. במרכז החלל הנוצץ עמדה ילדה קטנה – אבודה, לגמרי לא שייכת. בגדים גדולים וקרועים היו תלויים על גופה הצנום, כתמי לכלוך כיסו את פניה, והרעב ניבט מעיניה השקועות. בידיה היא אחזה בחוזקה בתוך תליון זהב קטן. הגברת שרה אברהמי, אשת עסקים ידועה שישבה בשולחן סמוך, התכווצה בכיסאה, פניה מתקשות מגועל.
— “את לא יכולה להיות כאן,” היא אמרה בקור מקפיא. הילדה, שמה היה נועה, בלעה את רוקה, כתפיה רעדו – אך היא לא נרתעה. היא צעדה באיטיות לעבר שולחנה של שרה. שרה קפאה, חשה גל של קור מטפס במעלה עמוד השדרה שלה. באצבעות רועדות, הילדה פתחה את התליון. “קליק” עדין נשמע בדממה המתוחה של החדר.
בפנים הייתה תמונה ישנה. אישה צעירה – יפהפייה, קורנת – מחזיקה תינוק רך עטוף בשמיכת בית חולים. נשימתה של שרה נעתקה. היא הכירה את הפנים האלו. זה היה הסוד שהיא קברה עמוק תחת שכבות של עושר והצלחה לפני עשרים שנה.
— “מאיפה השגת את זה?” לחשה שרה, וקולה נשבר. — “אמא שלי… החביאה לי את זה,” ענתה נועה, ודמעה ראשונה זלגה על לחיה המלוכלכת. — “היא אמרה שהאישה בתמונה הזאת מכרה אותי ומעולם לא הסתכלה לאחור.”
כוס היין בידה של שרה נשמטה, והנוזל האדום החל להתפשט על המפה הלבנה כמו פצע פתוח.
חלל המסעדה התמלא בלחישות שנשמעו כמו סופה מתקרבת. שרה אברהמי לא שמעה דבר מלבד הלמות לבה שדפק ברקותיה. היא הביטה בנועה ובכל תו בפניה הקטנים זיהתה את עצמה – את אותה נערה צעירה ומבוהלת שנאלצה לקבל החלטה נוראית. אז, לפני שנים, אביה הציב לה אולטימטום: או הירושה והקריירה, או תינוק מאיש חסר כל. היא בחרה בכסף, מאמינה לשקר שהתינוק יימסר למשפחה טובה. אבל נועה, שעמדה מולה, הייתה עדות חיה לכך שלשקרים תמיד יש מחיר כואב.
— “איך קראו לה? לאמא שלך?” שאלה שרה בקול שכמעט לא נשמע. — “רחל. היא הייתה אחות בבית הילדים שבו גרתי. היא לקחה אותי משם כשהייתי בת שלוש ואמרה שהיא אמא שלי. אבל לפני מותה היא סיפרה לי את האמת על התליון הזה,” הילדה התייפחה, מוחה את עיניה בשרוולה. — “היא אמרה שאת לא סתם אישה בתמונה. את זו שהייתה אמורה לאהוב אותי.”
שרה קמה בפתאומיות. התסרוקת המוקפדת שלה התפרעה, ומסיכת אשת החברה הקרה נשברה סופית. אורחי המסעדה צפו המומים כששרה, האישה העשירה בעיר, כרעה על ברכיה ממש בתוך הלכלוך לרגלי הילדה הקטנה. לא היה לה אכפת מהתכשיטים היקרים או מהמבטים השיפוטיים. באותו רגע בחדר לא הייתה שרה אברהמי הגדולה, הייתה רק אם שנשמתה בערה בגיהנום של הבחירה שלה.
— “תסלחי לי…” היא לחשה, מנסה לגעת בכתפה של הילדה. — “אמרו לי שמתת… אז, בבית החולים. האמנתי להם! כל יום חייתי עם החור הזה בלב!”
הילדה לקחה צעד אחורה, עיניה מלאות בכאב ובחוסר אמון. היא לא באה בשביל כסף, היא באה בשביל האמת, שהתבררה ככבדה מדי עבור שתיהן. שרה הבינה שחייה לעולם לא יחזרו להיות כפי שהיו. כל המיליונים שלה לא היו שווים מבט אחד מהעיניים הילדותיות האלו. הרעש במסעדה שכך, אפילו המלצרים קפאו במקומם, מזועזעים מהסצנה הזו. זה לא היה רק סקנדל, זו הייתה כפרה שהשיגה את החוטאת אחרי שני עשורים.
מה דעתכם, האם אפשר לסלוח לאם שוויתרה על ילדה למען קריירה וכסף, גם אם שיקרו לה? האם לשרה מגיע סיכוי שני, או שנועה צריכה להפנות גב ולעזוב את האישה שהחליפה אותה ביוקרה? שתפו אותנו בתגובות, דעתכם חשובה לנו מאוד!